Schema vecka 14
Måndag: Bild, se gärna till att barnen har en målartröja på skolan.
Tisdag: Simning, ta med badkläder och handduk
Onsdag: Läsläxa, kap 22, ta med läsebok och skrivboken
Torsdag: teater i gympasalen, ingen idrott, matteläxa
Fredag: Långfredag = Stängt
Frita
Måndag: Utelek
Tisdag: Skapande
Onsdag: Softa på Ronja och Pep-parken.
Torsdag: Sällskapsspel
Fredag: Långfredag = Stängt
Klassföräldrarna:
Skola
Vilken snöig sista marsvecka vi fick. Barnen verkade dock inte lida så mycket utan satte genast fart att bygga och ha kul i snön:).
Som tur är har det varit varmt och skönt inomhus och barnen har jobbat på bra. De har fortsatt på sina berättelser och många håller nu på att skriva rent på datorn.
I matten har vi fortsatt med division, både delningsdivision och innehållsdivision. Nästa vecka fortsätter det arbetet samtidigt som vi kör en drive till med uppställningar med växling.
Vi håller också på att förbereda för utvecklingssamtalen som startar vecka 17. Idag, fredag, har barnen fått hem en lapp med tider. Vi kommer också sätta upp alla tider i kapprummen, så att ni har möjlighet att byta med någon om tiden inte passar. Kolla bara att det blir rätt mentor:). För några barn blir det en ny mentor, eftersom Frida är föräldraledig.
När vi jobbade med gips på bilden i måndags fick eleverna vara med och blanda modellgips. Gipset hälldes sedan i engångsmuggar och på så vis skapade vi ljuslyktor. Lyktorna kommer eleverna få dekorera på bildlektionen nästa vecka. Förhoppningen är att ni ska få hem fina ljuslyktor lagom till påskhelgen.
Frita
Under veckan som gått har vi haft ett lyckat dansstopp tillsammans med eleverna i förskoleklass. Vi fick snö och utnyttjade det genom att gå till pulkabacken med skolans stjärtlappar. Veckan avslutades med en liten tjuvstart av påskpyssel, hoppas ni får ta del av elevernas färdiga alster. Vår student Jonna har gjort sin sista vecka hos oss. Vi tackar henne för dessa veckor och önskar henne lycka till.
Trevlig helg!
Hälsningar Ängen





Inga kommentarer:
Skicka en kommentar